Matsmart hittar nya partners i krisen
Coronakrisen har gjort det svårare för många leverantörer som vanligtvis riktar sig mot caféer och butiker att sälja sina varor. För att se till att dessa varor inte ligger och förgås på lagret har därför Matsmart ingått två nya samarbeten med snacksbolaget The Smiling Group och Espresso House.
– Läget just nu är ansträngt eftersom vi har förädlat och packat varor till kunder som säljer till människor i rörelse, som kiosker och närlivsbutiker, hotell, tåg och flyg. Det gör att vi har väldigt mycket på lager som vi måste sälja av för att ha råd att fortsätta vår verksamhet och överleva, säger vd Oscar Alsén på The Smiling Group i en kommentar.
Under den pågående krisen har besöksnäringen bromsat in rejält, samtidigt som e-handeln vuxit kraftigt.
– Situationen just nu har ökat trycket i vår försäljning över hela landet. Just nu har vi en extra dimension till vår räddad-mat-filosofi. Vi känner att vi gör nytta på flera plan, säger Karl Andersson, vd på Matsmart.
Artikeln är en del av vårt tema om Corona.