Det blev kvarteret på Tornfalksgatan 28–30 som tog hem segern i NSR:s och Helsingborgshems gemensamma sorteringstävling. Detta efter att ha minskat sitt restavfall med 47 procent under tävlingsperioden, framgår det av ett pressmeddelande.
Motståndarna återfanns på Diakongatan 2–12 och bjöd på en bra match. Där minskade mängden restavfall med 33 procent jämfört med startveckan.