23948sdkhjf

Mobiliserar för ökad insamling och återvinning ”on the go”

I ett nytt gemensamt initiativ vill Reitan Convenience i Sverige och Coca-Cola i Sverige öka medvetenheten kring återvinning och återanvändning.
Enligt en färsk Sifo-undersökning pantar 76 procent av svenskarna flaskor och burkar som de köper ”on the go”. Men av de som inte pantar dessa slänger 84 procent dem i papperskorgen. Det vill de båda aktörerna ändra på.

Det är i samband med Håll Sverige Rent-dagen nu på lördag som de presenterar ett nytt samarbete med syfte att gemensamt påv...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Recycling och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Stora mängder grödor blir inte mat
Hinder till trots, industrin vill använda mer bioplast
IVL fortsätter leda arbetet mot matsvinn: Fler tunga samarbetspartners
Avtal för mer återvunnen plast
Ny plaståtervinnare bildas
CO2-infångning från avfallsförbränning för elektrobränsle
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Plastforum SE
Packnet

Sänd till en kollega

0.191