23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Hållbar marknadsföring: En grön våg som lockar kunder!

Vi är alla medvetna om stundens allvar och vi måste alla göra krafttag för att vara med och säkerställa att vi inte påverkar klimatet nämnvärt mer än vad som är högst nödvändigt.

Det finns en hel del uppsjö med olika tilltag man kan använda som butik.
På sätt och vis är det samtidigt ett bra sätt att visa kunderna att man tar ansvar för miljön och det är värden som allt fler kunder prioriterar högt, inte minst den yngre delen av befolkningen. Som butik finns det ett smart sätt att vara med och skapa en bättre miljö.

Det visuella i butiken talar för sig själv
Butikens inredning är inte minst viktig för att visa vad butikens värdegrund är och vilka kärnfrågor som prioriteras. Om man vill visa att man har en butik som tar ansvar för miljön kan man inte bara sätta upp synliga skyltar där det står att man tar ansvar. Kunderna vill se hur man tar ansvar idag och det finns ett smart sätt att göra det på.

Det kan tyckas ganska svårt att bara kasta fram något helt ur det blå. För miljötänket kan göras på många olika sätt och det handlar i grund och botten om att göra en förändring i vardagen. Och det är sådana förändringar som kunderna lägger märke till. Något som blir allt viktigare för många kunder.

Idag är det många kunder som tänker: kan jag stötta den butiken? Att vara miljömedveten är idag ingen fråga, det är en självklarhet, speciellt i yngre kundsegment. Där man tydligt kan se att kunder tar miljömedvetna val utifrån den visuella presentation de får av ett företag eller en butik.

Genom att slopa de traditionella skyltarna i butiken och istället gå över till digitala skyltar kan man dels spara pengar som butik dels skylta till kunderna att man tar ansvar för miljön. Var inte rädd för att visa kunder hur butiken handlar i miljöperspektiv.

Digitala skyltar är framtiden
Även om man tidigare har skyltat med en skylt i ett skyltställ eller skylthållare är det inte försent att gå över till en digital variant. Att använda digitala skyltar är ett bra sätt att göra miljön en tjänst och samtidigt visa företagets gröna profil gentemot kunden.

När du placerar ut digitala skyltar kan du behöva tänka om lite beroende på hur dina skyltar är placerade idag. Om de är placerade sporadiskt runt om i butiken kanske du ska ta ner dessa och försöka tänka om. Det är givetvis ingen bra idé att samla för många skyltar på en och samma plats.

Ett stort antal användningsområden
Men att ha skyltar i butiksfönstret kan vara ett bra sätt att nå ut till kunder när butiken är stängd eller om du har ett viktigt meddelande till kunderna så kan de få detta redan innan de kliver in i butiken. Eftersom digitala skyltar kan ändras efter preferens kan skyltar både vara informationstavlor och samtidigt reklam till kunder.

Det är dessutom ett ypperligt tillfälle att ge tips och råd till kunder om hur de kan använda en specifik produkt eller liknande. Det är dessutom ett bra tillfälle att ge kunden en påminnelse om att de digitala skyltarna i butiken bidrar till en bättre miljö.

Sänd till en kollega

0.032