23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Recycling
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nytt tvättmedel ska skona miljön

Det är tvättmedelstillverkaren Procter & Gamble som nu lanserar ett tvättmedel, Ariel, anpassat efter svenska förhållanden och tvättvanor. Doseringsanvisning, mildare doft och anpassning efter vattnets hårdhet är ändringar som kommit i det nya tvättmedlet.
Richard Schlasberg, ansvarig för Ariel kommenterar:
- Vi har lyssnat till vad konsumenterna vill ha och anpassat produkten efter svenska förhållanden, vilket innebär att ändra tensidsystemet.
Eftersom det råder olika hårdhet på vattnet runt om i landet, kan man lättare dosera rätt och därmed skonas miljön. Tvättmedlet är märkt med nordiska Svanen och lär finnas i butikerna den 1 april.
Mer info: www.procter.se

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web02