23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Recycling
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Dryckesjätte arbetar målinriktat med sin återvinning

Coca-Cola Enterprises (CCE) vill öka konsumenternas medvetenhet om återvinning. Inom kort drar de igång ett initiativ i Skottland.

CCE kommer att lansera sin "Happiness Recycling" kampanjen i samband med två stora musikfestivaler som båda äger rum i juni. Vidare kommer dryckesjätten att visa upp sina nya interaktiva papperskorgar.

Andra interaktiva aktiviteter är en basketboll utmaning där korgen är ett sopkärl. När en person testar sin hopp-skjut-förmåga fångas han på bild som projiceras en ombyggd container bemannad av medarbetare från CCE och volontärer från Zero Waste Skottland.

Coca Colas biträdande chef för återvinning, Nick Brown, säger att företaget arbetar målinriktat för att öka återvinningen i hela Storbritannien. Företaget har för övrigt som mål att minska koldioxidutsläppen från sina produkter med en tredjedel fram till 2020.

-Skottland i synnerhet har det ambitiösa målet att återvinna 50 procent av sitt hushållsavfallet senast 2013, den aktivitet som vi nu utformat är till för att stödja den skotska regeringen att uppnå detta, tillägger han. /prw.com

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web03