23948sdkhjf

Återvinningsspel har bidragit till välgörenhet

Genom att återvinna annonser ger svenskarna 100 000 kr till Sveriges Stadsmissioner Under två månader har svenskarna genom spelet ”Ad-cycler”, framtaget av Svensk Fjärrvärme, kunnat återvinna annonser på internet och därigenom skänkt värme till någon som fryser.
Varje gång användaren dragit bort en annons från en reklamfylld webbsida har den omvandlats till kilowattimmar som nu alltså skänks som pengar till Sveriges Stadsmissioner. Ad-cycler är en symbol för det som är styrkan med fjärrvärme – att vi värmer varandra med det som annars skulle gått till spillo.
Under två månader har svenskarna genom spelet ”Ad-cycler”, framtaget av Svensk Fjärrvärme, kunnat återvinna annonser på internet och därigenom skänkt värme till någon som fryser. Varje gång användaren dragit bort en annons från en reklamfylld webbsida har den omvandlats till kilowattimmar som nu alltså skänks som pengar till Sveriges Stadsmissioner. Ad-cycler är en symbol för det som är styrkan med fjärrvärme – att vi värmer varandra med det som annars skulle gått till spillo.
På Klaragården torsdag den 27/3 överlämnas 100 000 kr i värmepengar till Sveriges Stadsmissioner, och samtidigt ges möjlighet till att se mer av en av Stadsmissionernas verksamheter.
Klaragården drivs av Stockholms Stadsmission och är en dagverksamhet för kvinnor som lever i hemlöshet. Genomgående för Sveriges Stadsmissioners arbete är målet att stödja deltagarna på flera olika nivåer, och på Klaragården jobbar man bland annat med:
• Att ge kvinnorna mod och möjlighet att på sikt själva förändra sina livssituationer.
• Ombud som hjälper deltagaren i kontakten med myndigheter och instanser.
• Värme, mat, dusch- och tvättmöjligheter.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063