- Suez vill vara marknadsledande vad gäller att erbjuda kunderna digitala tjänster. Redan idag har våra kunder tillgång till många tjänster via vår kundportal. Med den nya appen "Mitt SUEZ" blir det ännu enklare för kunderna att sköta avfallshantering och återvinning via mobil eller surfplatta. Vi planerar redan för nästa version där kunderna kan få ännu mer information i realtid. Kundernas åsikter är viktiga för oss och vi vill göra dem delaktiga i appens framtida utveckling, säger Peter Hallnäs, IT-chef på Suez.
Suez vd, Mårten Widlund, ser lanseringen av appen som ytterligare ett steg i företagets digitala strategi:
- Suez har idag nått en digitalisering i världsklass och Sverige är en förebild för de andra 70 länderna inom vår koncern. Vi har digitaliserat hela vår driftsprocess, allt från kundens beställning till digitala körorder och återkoppling till kunden i form av statistik och information om hela sin relation med oss.