23948sdkhjf

Second hand-Lucia, någon?

H&M Sverige lanserar kampanjen ”För traditionen vidare” och bjuder mellan den 21 november och 15 december in kunder till 70 H&M-butiker över hela landet för att lämna in urvuxna lucialinnen som inte längre passar.

De insamlade linnena säljs sedan vidare och intäkterna från försäljningen går till välgörenhet.

Priset på ett begagnat lucialinne är 50 kronor varav hela summan oavkortat går till Rädda Barnen. För varje inlämnat lucialinne skänker modekedjan ytterligare 10 kronor.

Vi vill ständigt testa nya saker och lösa utmaningar tillsammans med våra kunder. Vi tror att samarbete är lösningen för att kunna skapa en verklig förändring och genom den här kampanjen gör vi något bra för miljön. Julen är barnens högtid, och därför tycker jag personligen att det känns extra bra att alla pengar som vi får in från försäljningen av de begagnade lucialinnena oavkortat går till Rädda Barnen, säger Felicia Reuterswärd, hållbarhetsansvarig på H&M Sverige i en kommentar.

Läs mer om: H&M
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
De bildar världens första storskaliga däckåtervinningsbolag
Projekt kring cirkulär bilplast tar fart
Uppmaningen: Panta fler returglas!
Renässans för returförpackningar?
Kaffesump får nytt liv i bioplast
58 miljoner att tjäna på att slänga matavfallet rätt
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Plastforum SE
Packnet

Sänd till en kollega

0.11