23948sdkhjf

Pop up-butik för secondhand

Reuse-koncept snart tillgängligt via webbutik och Instagram.

Houdini sportswear har öppnat sin specialkurerade pop up-butik för secondhand-tjänsten Reuse i Stockholm vilken ligger i linje med företagets många satsningar inom hållbarhet och på att förlänga plaggens livslängd.

Butiken, som ligger ett stenkast från sport- och outdoormärkets butik på Norrlandsgatan, öppnade i början av februari och ska hålla öppet till senare i vår.

I butiken kan kunderna köpa och sälja använda Houdini-favoriter enligt en tjänst som sedan tidigare också finns tillgänglig i fyra av företagets butiker; i Göteborg, Åre, Täby centrum och Oslo.

 ”Houdini-kläder är skapade för att hålla länge, både vad gäller kvalitet och stil, men utöver att designa bästa möjliga produkter så letar vi alltid ytterligare sätt att förlänga livslängden hos våra plagg. Vår second hand-tjänst låter våra kunder köpa och sälja begagnade Houdini-plagg och på så sätt förlänga livslängden och avsevärt minska den totala miljöpåverkan genom att reducera behovet av nyproducerade plagg. Det är ett sätt att hitta unika plagg och blåsa nytt liv i oanvända plagg”, uppger bolaget till Recyclings systersajt Habit.

Snart ska secondhandsortimentet även nå webbutiken och precis som vid köp av nytillverkade plagg erbjuder Houdini 30 dagars öppet köp på plaggen.

Därtill har företaget startat Instagramkonto för secondhand-plagg där kunderna ska kunna titta runt bland plaggen, köpa dem via direktmeddelanden och få plaggen hemskickade.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.125