23948sdkhjf

Comeback för ”återvinningsbar annons”

The Recyclable Advert är tillbaka för alla som vill stötta budskapet kring International E-Waste Day.

En alldeles för stor del av världens samlade elektronikavfall försvinner från vad som borde vara en naturlig del i dess levnadsprocess, nämligen återvinning och återbruk.

Läs också: De vill göra det lättare att återvinna elektronik

I samband med  International E-Waste Day den 14 oktober tar Recipo återigen tillfället i akt att med en humoristisk kampanj och tillsammans med producenter och återförsäljare, upplysa konsumenter om sitt uppdrag att återvinna elektronikprodukter.

Årets kampanj kretsar kring en fråga: har du oanvända mobiler liggandes hemma i en låda? Den som svarar ja är inte ensam, runt 25 miljoner uttjänta mobiler beräknas fylla våra lådor och skåp enbart i Sverige.

Precis som en gammal telefon blir en ny dator och delar av ett batteri förvandlas till gödsel, kan en gammal reklamfilm klippas om till nya trailers och det är vad kampanjen The Recyclable Advert går ut på. Recipo bjuder nu in till deltagande i kampanjen. Den som vill kan göra en egen annons för spridning i sociala medier.

Kampanjen kring International E-Waste Day är gratis att delta i och vill du göra det hittar du all info om hur du går till väga på denna länk.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.079