23948sdkhjf

Kemiföretag vill leda globalt hållbarhetsarbete

AkzoNobel vill med sin position som en av få globala ledare inom hållbarhet lansera ett nytt koncept som sammanfattar företagets strategi om att skapa mer värde för mindre resurser.
Konceptet går under namnet Planet Possible, och är framtaget för att driva på innovation och verka för radikal resurseffektivitet, samtidigt som det ska inspirera medarbetare, kunder och leverantörer. Planet Possible bygger på det arbete som ligger till grund för den topplacering som AkzoNobel haft på Dow Jones Sustainability Index de senaste åtta åren.

André Veneman, Corporate Director of Sustainability på AkzoNobel, menar att Planet Possible är företagets nästa stora steg framåt på resan mot att knyta ihop värdeskapande med resurseffektivitet.

- Vi vet att vår framgång hänger på vår förmåga att skapa radikalt mycket mer, med radikalt mycket mindre. Därför har vi en strategi som innebär att vi arbetar tillsammans med våra kunder för att öppna upp oändliga möjligheter i en ändlig värld, säger Veneman.

Genom Planet Possible kommer företaget att utveckla ledande lösningar för att möta de ständigt föränderliga behoven som finns på marknaden. KOnceptet kommer också att hjälpa företaget att leva upp till sina hållbarhetsambitioner, där etta v målen är att minst 20 procent av intäkterna ska komma från produkter som har en hållbarhetsfördel jämfört med konkurrenternas produkter.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078